Dromen zijn er om waar te maken.. Daniek naar Ghana!

Week 15! & Daarmee mijn laatste blog geschreven in Ghana.

Week 15: 9 t/m 15 december.

Dag 100:

1e nacht in Jessy ’s en Edem’s guest house. Een upgrate haha! Met een douche en een beter bed. Om 05.00 naar wondzorg. Daarna ontbijt bij Jessy met de kids. Wat erg gezellig was en lekker. Daarna wat computerwerk gedaan. & naar Bright de kleermaker geweest. S’ middags naar het childrenshome geweest. Daarna een kijkje genomen bij de begrafenis. (ja dat is hier normaal haha) en groundnutsoup gegeten. Daarna lekker rustig aan gedaan & met Steffie film gekeken.

Niet echt een spectaculaire dag 100, maar wel een lekkere dag!

Dag 101:

Vanmorgen mijn koffers gewogen.. was nogal bang dat met al m’n souveniers ze te zwaar geworden waren. Maar dat is gelukkig niet zo haha.

Daarna een lekker ontbijt gehad. & een stuk gewandeld. S’ avonds pasta gegeten bij Jessy. Wat super lekker was. En daarna weer film gekeken met Steffie. M’n laatste dagen in Kpando zijn vooral rustig en alle dingen voor het laatst doen.

Dag 102:

Vanmorgen rustig aan gedaan. En vanmiddag was het tijd om afscheid te nemen in het childrenshome.. dat was echt wel even meer dan slikken. We hebben gedanst en muziek gemaakt. En een hele leuke middag gehad. En daarna was het toch echt tijd om te gaan. Deze kids hebben mijn hart gestolen. En zal ik ook niet zo snel meer vergeten & loslaten. Vanaf een (letterlijke) afstand zal ik ze blijven volgen, en wil ik ze blijven helpen waar ik dat zou kunnen. Vanavond met Kaylee en Steffie zelf gekookt want Jessy en Edem, Peter en Da Mary waren bij de begrafenis. & daarna weer n film gekeken haha.

Dag 103:

Afscheid nemen bestaat niet.. maar toch moest ik vandaag gedag zeggen tegen alle lieve mensen die ik hier heb leren kennen. Vandaag vertrek ik naar Accra om wat laatste projecten op de computer af te ronden, en vooral om even een week bij te komen van alle indrukken van de afgelopen maken. En mezelf voor te bereiden om de terug komst en mijn leven in Nederland.

Maar dat betekend dus goodbye..

S’ ochtends eerst voor de laatste keer wondzorg gedaan om 05.00. En gelukkig zag de wond er goed uit. Dus kon met een positief gevoel gedag zeggen.

Daarna ontbeten. En na het ontbijt n rondje Kpando gedaan langs Bright en Julie de kleermakers. Bright had als cadeautje een jurkje voor me gemaakt zo lief!

Daarna naar Da mary voor de laatste lunch daar en Jessy en Steffie schoven gezellig aan. & toen gedag zeggen tegen Peter en Da Mary. Van Da Mary heb ik een typisch houten beeldje gehad voor in mijn huis te zetten zodat ik haar kan herinneren. Vet lief!

Daarna naar Jessy’s guest house. Laatste keer checken of ik alles heb en toen met Edem die me naar Accra bracht vertrokken.

Vanwege harde regen duurde t ietsjes langer dan normaal. Maar veilig in het hotel aan gekomen, lekker een warme! Douche gehad. & lekker gegeten. Daarna vroeg slapen, dood op van alle goodbye emoties..

Dag 104:

Vandaag lekker naar de shoppingmall in accra geweest. Winkels gekeken en lekkere koffie gedronken. Lunch mee genomen voor s’ middags. En dat lekker in mijn hotel kamer opgegeten.

Vervolgens lekker bij het zwembad gehangen. Lekker lezen, zwemmen, lezen, zwemmen. Daarna gedoucht. Echt wat is het heerlijk een douche te hebben en niet eerst een emmer te moeten vullen haha! Verder vandaag niet zo heel veel gedaan. S’ avonds lekker pizza gegeten haha.

Dag 105:

Vandaag rustig aan opgestart. Merk nu pas hoe moe ik ben! Wat computer werk gedaan. (wat helaas nog een geheimpje moet blijven) & einde van de middag naar de shoppingmall koffie gedronken en gewacht tot Kory en Sharon thuis waren. Kory woont in accra en Sharon is een nieuwe (oud, ze was hier eerder) vrijwilliger. Daarna naar Kory’s huis. Daar even wat gedronken met hun en daarna naar een restaurant. Waar we echt super lekker hebben gegeten!

Na het eten nam Kory ons mee naar een terras heel hoog op een gebouw met prachtig uitzicht over de stad. Kortom; top avondje dus.

Dag 106:

Vandaag weer achter de computer haha. Dat klinkt erger dan het is, wissel het af tussen de airco kamer en buiten in de schaduw. (nee ik wordt niet bruin, t is hier nu s’ middags bijna 40 graden, das mij toch echt te warm in de zon haha. )

Vanmiddag denk ff afkoelen in het zwembad. En verder lekker lezen. Sorry echt een saaie blog maar mijn tijd in Accra is ook om bij te komen haha. Niet om super spannende dingen te doen haha!

Lieve allemaal, ik ben echt bijna weer thuis. Dat is een fijn maar ook gek idee. Ik ben ook gewend geraakt aan het leven hier. En heb hier echt een soort 3 maanden gewoond. Dus is het gek om terug te gaan. Maar ik ben er wel klaar voor, 3,5 maand was de perfecte periode voor mij denk ik. Nu is het tijd voor nieuwe dromen en doelen. Eerst lekker kerst thuis vieren!

Dit was dan ook mijn laatste blog vanuit Ghana. Ik zal in ieder geval volgende week donderdag op z’n minst nog een afsluitende blog schrijven, over mijn laatste dagen, het weg vliegen, en het thuis letterlijk en figuurlijk landen.

Alvast, omdat ik het niet vaak genoeg kan zeggen; dank voor jullie support! Zonder deze fantastische familie en vrienden kring om me heen had ik mijn droom nooit waar kunnen maken!

Heel veel liefs, voor de laatste keer uit Ghana!

Reacties

Reacties

Danilo en Suzanne + kids

Fijn die blogs 3 mnd zijn voor jou vast voorbij gevlogen. Hier in NL zal je ook weer moeten wennen en je gereed moeten maken voor je nieuwe dromen. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat wij onze vaste oppas niet hebben gemist. Maar natuurlijk vooral het gezellig samen eten en spelletjes doen. We hebben geregeld geapt en vond het leuk om foto's terug te zien van een Daniek in haar Element. Je hebt een prachtige uitdaging weten af te ronden en een levens ervaring erbij. Daniek be proud enjoy your last time fly safe and for now a big hug!

Nel griffioen

Een paar woorden maar, je bent een kei.

Welkom weer in Nederland, een fijne Kerst en een bijzonder 2017..

We wensen je nog een paar bijzondere dagen in Ghana en een fijne terug reis.

Een dikke knuffel van ons.

Warme groet van Nel

Jantien en Ton.

Daniek dit worden de laatste regels in Ghana, wat een super tijd heb je er door gebracht we hebben met veel plezier de verslagen gelezen. Dan is het nog een paar nachtjes slapen en met een lange vlucht sta je weer op Schiphol .Welkom in ons koude kikkerland maar dat is een paar dagen wennen, maar ja 40 graden hitte! Wij wensen je mooie Kerstdagen en een succes vol 2017 Een dikke knuffel van Ton en Jantien

Daniek

Dank voor alle bovenstaande lieve reacties weer! Voor jullie ook een prachtige kerst en een geweldig nieuw jaar!
Dank voor alle steun. Heb alles steeds gelezen en het was super fijn om te weten dat iedereen me steunde! Veel liefs. En tot gauw in Nederland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change