Dromen zijn er om waar te maken.. Daniek naar Ghana!

Week 7!

Week 7, 15-10-2016/19-10-2016

Hee lieve allemaal,

Vorige week een dagje te laat, nu een dagje te vroeg. Dat compenseert weer toch?

We zijn dit weekend naar Accra geweest dus ik wil graag een boel vertellen haha!

Dag 45:

Vandaag gaan we naar Accra! Na de lunch vertrekken we. Eerst moesten Nikoline en Sofie nog wat regelen en daarna gingen we met de taxi naar het TroTro station. Dit zijn kleine busjes die naar verschillende bestemmingen gaan. Je moet de goede tro zien te vinden en dan wachten tot die gevuld is met 14 mensen haha. Dat ging gelukkig best snel dit keer. En toen 4 uur lang rijden naar Accra. In Accra aangekomen met een taxi naar het hotel. Wat echt een luxe is voor ons haha. We deelde de kamer met z’n 4e. maar het bed was zacht en de douche warm. Een en al luxe haha. En wat een lekker eten haha. Vanavond at ik pizza.

Daarna lekker gerelaxt met de meiden en film gekeken op een groot scherm buiten bij het hotel.

Dag 46:

Een lazy Sunday maar dan luxe haha! We starrtten rustig op, en gingen toen naar beneden voor het ontbijt. Waar ze koffie hadden met melk! (ja ook dat is luxe voor ons hier haha) en roer ei op brood wat niet zoet was. (een verademing haha!). Daarna gingen we omkleden, zonnebrand smeren en zonnen op het dakterras. En toen we gaar gebakken waren naar beneden naar het kleine zwembadje wat het hotel heeft haha. Heerlijk afgekoeld en een hoop lol gehad met de meiden vandaag. Lekkere lunch en een heerlijk diner, pasta pesto! Hoe blij je kan zijn met simpele dingen haha.

Na het diner drankjes gedronken & weer film gekeken. En voor het naar bed gaan lekker weer een warme douche. (ik heb zoveel gedoucht deze dagen hahahah)

Dag 47:

Vandaag was het de dag waarvoor we eigenlijk gekomen waren haha. Na alweer een lekker ontbijt was het tijd om naar de immigratie dienst te gaan. Om onze visa te verlengen. En anders dan in Nederland waren ze hier super aardig. Wat een verademing haha. En het ging ook super snel. In 35 minuten stonden we weer buiten. En 10 november kunnen we onze paspoorten ophalen. En met een beetje geluk is die van mij dan precies geldig tot en met vertrek! En hoef ik m dus maar 1x te verlengen.

Daarna gingen we naar een grote shopping mall. Waar we eerst lunchten bij de KFC jeej haha. Daarna gingen we naar een kleding winkel en kocht ik een lange mouwen shirt. Heb ik die nodig denk je ja haha die heb ik nodig. Het begint s ‘ avonds af te koelen. En ja dan is het nog steeds 20 graden. Maar het verschil tussen 20 en 35 is zo groot dat je t koud krijgt haha.

Daarna naar de supermarkt waar we los gingen op het inkopen van ‘normaal’ eten als koekjes en chips haha. Heel slecht maar oh wat heerlijk om weer wat normaals te hebben. En wijn haha! Die gaat vanavond (19 okt) open!

Daarna gingen we naar een grote apotheek. Want we komen nogal wat dingen te kort voor de wondzorg & in het health center gebruiken ze geen hand alcohol tussen de patiënten door (simpel weg omdat ze het te duur vinden)

Dus tijd om dat te kopen. En oh wat ben ik, maar ook de andere meiden alle sponsors dankbaar! Want het is een hoop geld wat we anders niet hadden gehad maar dankzij al het sponsor geld wel.

Nikoline en Sofie zijn jullie ook heel erg dankbaar voor het geld. Omdat zij niet wisten dat je dit zelf moest bekostigen voelden ze zich schuldig dat zij geen geld hebben om dit te kopen. Maar ik stelde ze gerust met het idee dat mijn sponsors graag hiervoor betaalden.

Bij deze een lijstje wat we hebben gekocht;

4 grote flessen hand alcohol. (1 voor thuis, 2 voor het health center, 1 voor de wondzorg)

20 gaas kompressen met desinfectans erin voor geïnfecteerde wonden.

Een elastisch verband om 1 van onze wondzorg patiënten nu op de juiste wijze te kunnen zwachtelen tegen zijn oedeem. (voor de medische mensen die dit lezen; nu kunnen we hem act- gaan zwachtelen.)

4 flessen desinfectie middel (soort jodium) om wonden mee schoon te maken.

Katoenen watten om de wonden mee schoon te maken. (afhankelijk van de soort wond met water, zout water of zeep water. Dit maken we zelf)

Handzeep.

2 potten vaseline om de wondranden te beschermen of om vaseline gaas te maken zodat het gaas niet aan de wond kleeft.

Nu kunnen we voorlopig echt vooruit. Dus namens ons allemaal; heel erg dank voor de donaties! Zonder dit zouden we niet de juiste wondzorg kunnen geven.

Dag 48:

Vanmorgen rustig aan opgestaan, gedoucht en genoten van ons laatste ontbijtje hier. Wat een heerlijk hotel met lieve mensen hier! Zo fijn dat ik heb besloten er een weekje vakantie te gaan houden aan het einde van mijn Ghana trip om bij te komen van alle indrukken en vast een beetje terug te gaan naar het ‘normale’ leven. Het is een backpackers hotel dus de kans is groot dat er anderen jongeren zijn op dat moment. & ik heb het denk ik echt even nodig om bij te komen dan. En geen zorgen dit betaal ik gewoon van mijn zelf hard bij elkaar gespaarde geld haha.

Na het ontbijt onze spullen ingepakt en uitgecheckt en toen op naar het tro station. Daar moesten we lang wachten tot de tro vol was. Waardoor we wat later thuis waren dan gepland. Maar ja plannen in Ghana moet je ook niet doen. Thuis lekker gegeten Mary had het eten voor ons klaar staan en de spullen uitgepakt.

Dag 49 (vandaag)

Om 05.00 opgestaan voor de wondzorg. Daarna terug naar bed. Was ontzettend moe omdat ik heel slecht had geslapen vannacht aangezien ik alles bij elkaar 22 muggen beten heb over gehouden aan ons Accra tripje… haha. Gelukkig slik ik mijn anti malaria pillen trouw so don’t worry i will be fine!

Vandaag en morgen ben ik nog vrij van het Health center. Dus kan ik lekker mijn was doen, en rommelen thuis. En na genieten van onze mini vakantie.

Zojuist de wondzorgtas aangevuld met alle nieuwe spullen. En mijn spullen van gisteren verder opgeruimd. Geluncht en straks ff ‘douchen’ en ik denk nog ff rusten/lezen.

Vanavond gaan we spelletjes doen en 1 wijntje open maken J

Voor mensen die echt niet meer zonder me kunnen, vanavond vieren we dat ik nog precies 2 maanden voor vertrek heb te gaan haha. Heerlijk nog zo lang. Maar wat vliegt de tijd, al 1,5 maand hier! T voelt veel korter.

Lieve allemaal, knuffel vanuit Ghana!

Reacties

Reacties

Mary

Zo weer helemaal bij. Fijn dat jullie goede dingen kunnen doen van alle lieve giften. En ik weet dat je hard gespaard heb om ook eigen geld te kunnen doneren. Dus dat je wat dagen vakantie houdt en even niet werkt hoef je niet zo verontschuldigend te brengen hoor. Juist goed dat je je rust pakt! En inderdaad is je eigen geld.
Nog 2 maanden, hopelijk blijft het zo goed gaan met je. En hopelijk blijft het leuk tot het einde.
Lieve kanjer,groetjes aan je Deense vriendinnen. Leuk dat ze volgend jaar komen logeren in Woerden of Den Haag!
Kusszz

Danilo

Wat over twee maanden alweer terug????. Zal ik je verlenging van je visum sponsoren kun je daar kerst?vieren????.
Nee hoor liefie ik weet dat je graag weer je dierbare maatjes weer wilt knuffelen. Jij verdiend echt wel je wijn lange shirt en dakterras etc momenten. Naast het tijdverschil heb jij ook als 1 van de weinige de taak om mensen te helpen voor ze naar hun werk gaan. Ja dat is F*****n vroeg???? RESPECT go go girl make your dream. Can't wait to see you back with amazing stories????.

????Ps sst ze is ook nog gaan sporten????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change