Dromen zijn er om waar te maken.. Daniek naar Ghana!

Reis en 1e nacht!

Lieve allemaal,

Hierbij mijn 1eberichtje vanuit Ghana!

Gisteren vertrokken vanuit Amsterdam en de vlucht was al een beleving op zich. Ik zat naast hele lieve mensen uit schotland (helaas ben ik hun naam vergeten). Die al 15 jaar in Ghana komen om theater te maken met kinderen. Zij woonden vroeger ook in Ghana. Ze hielpen me met het invullen van het formulier voor de immigratie en vertelde me hoe het zou gaan. Ook kenneb ze het dorp waar ik heen ga vandaag. Kortom het was erg fijn om met deze mensen te reizen. Ze vonden het erg bijzonder wat ik ging doen en er volgde na de vlucht dan ook een hartelijk afscheid!

De vlucht met KLM was ook perfect. Elk uur kregen we wat te drinken en er wat bij, de ene keer nootjes de andere keer een prima maaltijd en de volgende keer een kaneelbroodje. Heerlijk en perfect. Het personeel was ook super lief. 1 van de stewardessen vroeg of ik vaker z'n lange reis had gemaakt en we raakten aan de praat over mijn reis, droom en vrijwilligerswerk. Ook de andere sterwardes kletste mee en ze gaven me allerlei tips die ik van jullie ook kreeg; pas op jezelf doe voorzichtig en geniet ervan. Ook zij vonden het erg leuk en bijzonder wat ik ging doen.

Toen we landden kreeg ik een cadeautje van de stewardessen om me geluk te wensen! En toilet tasje met een oog maskertje en een tandenborstel ect. Echt super lief!

Op het vliegveld lang wachten op de koffers en toen opzoek naar een bordje met mijn naam. Sorry mam maar op het vliegveld is hrt verboden foto's te maken. Vrij snel gevonden en daar was ookJosephine. (Ik hoop dat ik het goed schrijf). Ze komt uit Zweden maar spreekt ook een beetje Nederlands en is 25 jaar. Wat we niet wisten is dat we in het zelfde vliegtuig zaten. Zij gaat ook vrijwilligerswerk doen bij dezelfde organisatie als ik. Zij blijft alleen tot januari.

We gingen naar het hotel. Waar bleek dat er maar 1 kamer was. Maar dat vinden we alle twee niet erg maar eigenlijk wel prettig en gezellig.

We namen alle twee een korte douche (ja een douche! Maar niet z'n luxe hotel douche als in Nederland hoor) en daarna gingen we meteen slapen. Moe van de reis.

Vandaag worden we om 10.00 lokale tijd opgehaald om hier in de hoofdstad nog wat dingen te regelen als geld pinnen en een simkaart kopen. Daarna zullen we nog iemand van het vliegveld op pikken en vertrekken naar Kpando.

Ik kijk uit naar vandaag. En had dus even wifi! Geen idee wanneer de volgende keer is. Maar ik probeer jullie op de hoogte te houden!

Liefs, Daniek

Reacties

Reacties

Mary

Is je vergeven hoor dat je geen foto hebt van de persoon met het bordje waar je naam op stond. Leuk en fijn dat je zoveel aandacht kreeg in t vliegtuig. Ging de vlucht ook vast snel van!
Voor mij duurde die veel te lang....Vooral omdat je een poos van de radar af was die ik aan t volgen was! Leuk zo n app....maar ff niet. Gelukkig vond Ruben je weer terug toen je boven Ghana kwam. Je vloog over Kpando!
Lieverd,succes met de auto rit vandaag. Fijn dat je reisgenoten hebt met wie je ervaringen kunt delen.
Dikke kus,mama

Jennyottenhoffmelchior@hotmail.com

Ben benieuwd naar je ervaringen. Heel veel succes en geniet van je droom die werkelijkheid is geworden!

Mary

1e nacht kpando was goed. Proberen internet voor whatsapp te regelen vandaag. Anders onv 1x pw contact via internet cafe. Wifi werkt niet. Blog wordt lastig. Wil je dat op fb zetten? Traag internet enz. Xxxx liefs

Bovenstaande sms kreeg ik vanmorgen van Daniek. Ik heb haar berichtje terug gestuurd dat ze maar niet over haar blog moet in zitten. Ze gaat als ze tijd heeft het wel op haar laptop bijhouden en het posten zodra het lukt Daniek kennende.

Jennyottenhoffmelchior@hotmail.com

Komt vast goed!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change